Cechy dobrego przedsiębiorcy

Zanim ktokolwiek zdecyduje się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej, powinien nie tylko bliżej poznać wady i zalety takiego sposobu zarobkowania, ale także zastanowić się, czy w ogóle się do tego nadaje. Niestety wielu osobom wydaje się, że poradzą sobie z trudnym zadaniem prowadzenia firmy, rzeczywistość jednak dla wielu z nich okazuje się być bardzo brutalna.

 Młodzi przedsiębiorcy pełni wiary i nadziei, niestety wielokrotnie przeceniają swoje siły. Zapominają o tym, że to właśnie oni ponoszą pełną odpowiedzialność za wszelkie zobowiązania, jakich podejmie się przedsiębiorstwo. Dla jednych błogosławieństwem, a dla drugich przekleństwem jest nienormowany czas pracy. Wymaga on odpowiedniej organizacji swoich obowiązków oraz konsekwencji w działaniu, co także bywa poważnym problemem.

Gdy chwilę zastanowimy się jakie konkretne cechy powinien mieć wzorowy przedsiębiorca, na myśl przyjdą nam zapewne takie cechy jak kreatywność, wytrwałość w dążeniu do celu, samodyscyplina. Ponadto niezbędne są zdolności przywódcze oraz umiejętność podejmowania trudnych decyzji, głęboka wiara we własne możliwości i to co napędza całą aktywność – silna, nachalna wręcz potrzeba odniesienia sukcesu. I w sumie wiele osób czytających artykuł pomyśli sobie, że przecież właśnie taki jest. Są to bowiem ogólnikowe i niepotrzebnie zachęcające niektóre osoby do otwarcia interesu określenia. Oczywiście, dobrze jeżeli są, ale to jednak dopiero początek stawianych przez młodym biznesmenem warunków.

Co jeszcze jest ważne? Umiejętność oceny sytuacji oraz przygotowanie na poniesienie porażki. Nawet jeżeli jeden projekt się uda, kolejne mogą upaść i odwrotnie. To jak młody przedsiębiorca rozwiąże problem, czy zachowa spokój i opanuje sytuację, a może zaryzykuje będzie kluczowe dla dalszego rozwoju firmy, która niestety może upaść. Być może urażę tymi słowami humanistów, ale bez umiejętności zarządzania finansami, a więc udzielania oraz przyjmowania pożyczek, księgowania i inwestowania pieniędzy firma  ma niewielkie szanse na sukces. Szef musi nie tylko zarządzać, ale przede wszystkim sprzedawać – siebie, firmę, jej produkty i usługi. Będzie to możliwe tylko jeżeli posiada dobre umiejętności marketingowe, a więc potrafi planować i wdrażać swoje pomysły i idee. I przede wszystkim musi posiadać to, czego nie da się nigdzie nauczyć – tzw. „szósty zmysł”. To on podpowie kiedy warto w coś zainwestować, kiedy się wycofać, czy mała, lokalna firma odniesie sukces, a ogólnopolski kolos upadnie. Bez intuicji i „nosa” przedsiębiorcy do prowadzenia biznesu niemożliwy będzie sukces. A przecież o niego właśnie chodzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Informacje biznesowe
CyberChimps