Dobra atmofera w pracy to podstawa!

Atmosfera w pracy to jeden z najważniejszych elementów dobrego samopoczucia w firmie. Nawet jeśli pracy jest dużo, klienci dzwonią co pięć minut, a my jednocześnie odbieramy telefon, piszemy e maila i rozmawiamy z nie do końca uprzejmym petentem, dobrzy koledzy z pracy szybko zrekompensują nam towarzyszący na co dzień stres.

Niestety nie każdy pracownik firmy ma to szczęście – pracować w miłej atmosferze. W wielu dużych przedsiębiorstwach w tym szczególnie w korporacjach, nie trudno o przysłowiową „niemiłą” koleżankę lub kolegę o kiepskim poczuciu humoru.

Co robić, udawać, że jesteśmy obojętni na zaczepki, czy może odeprzeć ataki kontratakiem?

Odpowiedź wbrew pozorom nie do końca jest łatwa, szczególnie jeśli nasz uszczypliwy kolega z pracy, zajmuje dane stanowisko dłużej od nas, a reszta załogi nie widzi niczego złego w jego nienormalnym zachowaniu.

Oczywiście bez względu na to jakie stanowisko przyjmiemy, grunt w tym, by doprowadziło ono do rozwiązania problemu, a nie wyłącznie podsycało męczący klimat pracy.

Jak można radzić sobie ze złą atmosferą w pracy?

Wiele osób spotykających się z osobami konfliktowymi w pracy decydują się po prostu na przeczekanie. Osoby takie unikają prowadzenia ze sobą rozmów, wykonywana wspólnych działań oraz zarządzania projektami. Niestety takie rozwiązanie nie prowadzi do niczego dobrego.

Pracownicy w firmie są właśnie od tego, aby ze sobą współpracować, na podstawie swojej i pracy kolegów wyciągać różne wnioski oraz uczyć się wzajemnie od siebie. W sytuacji natomiast, gdy nie mamy możliwości wymiany doświadczeń, wyrażenia opinii i skonfrontowania wyników swojej pracy z innymi nie wiemy na jakim poziomie jest nasza praca.

Bez wspólnych rozmów zatem się nie obejdzie. Po pierwsze zatem ustalmy jakieś wspólne stanowisko w danej sprawie. Zaakceptujmy jakiś kompromis i trzymajmy się go ściśle w zakresie podejmowanych działań.

Jeśli atmosfera w grupie nie jest dobra to również znak dla menagerów. Powinni oni zastanowić się czy pracownicy są odpowiednio dobrani w zakresie swoich kompetencji i kwalifikacji. Być może na którymś z etapu Assessment Center wyciągnięto błędne wnioski i źle sklasyfikowano umiejętności danej osoby.

Jedno jest pewne, konflikty w firmie trzeba jak najszybciej rozwiązywać. Zanim atmosfera w grupie zrobi się jeszcze trudniejsza. Wówczas może się bowiem okazać, że w danym dziale naprawa stosunków pomiędzy wszystkimi pracownikami nie będzie już możliwa.

 atmosfera w firmie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Informacje biznesowe
CyberChimps