Jak dobrać najlepsze frazy kluczowe, które posłużą pozycjonowaniu naszej strony?

Istnieją trzy podstawowe sposoby na to, aby wybrać jak najlepsze frazy kluczowe. Aby nasze działania były jak najbardziej efektywne, najlepiej będzie poznać każdy z nich.

040-444

Sposób pierwszy polega na gruntownej analizie statystyk strony, którą chcemy pozycjonować. Jeszcze dokładniejsze informacje uzyskamy, jeżeli będziemy mieli dostęp do statystyk stron o zbliżonej tematyce. Mamy tu więc możliwość sprawdzenia, po wpisaniu jakich fraz w wyszukiwarkę, osoby znalazły się na naszej stronie. Wybieramy z nich te najczęściej wpisywane, ale za razem najlepiej oddające tematykę strony. Powinniśmy również zwrócić tu szczególną uwagę na frazy więcej niż jedno czy dwuwyrazowe, ponieważ z pewnością będą one miały mniejszą konkurencję w wyszukiwarkach, czyli łatwiej będzie się właśnie na nie pozycjonować. Cenne są również frazy w formie krótkiego pytania np. „czym jest pozycjonowanie?”. Wrocław, Kraków, Poznań – nazwy miast równie często znajdują się wśród słów kluczowych, szczególnie w frazach, za pomocą których, ktoś chciał odnaleźć konkretną usługę, w konkretnym miejscu, przykładowo „stomatolog Poznań”. Na nie również należy zwrócić uwagę, tak samo, jak na frazy wpisane z błędami ortograficznymi lub literówkami.
Drugim sposobem na wybranie najbardziej trafnych słów kluczowych, jest skorzystanie z narzędzia  Google – Keyword Tool. Wystarczy wpisać konkretną frazę, a narzędzie pokaże nam cały zestaw podobnych, odpowiadających tej samej tematyce. Dodatkowo, określone są one za pomocą trzech wskaźników: 1) Konkurencja reklamodawcy, 2) Natężenie poszukiwań, 3) Średnia liczba wyszukiwań. Pierwszy wskaźnik pokazuje, jak dużą konkurencje dana fraza ma w linkach sponsorowanych AdWords. Drugi dotyczy tego, jak często fraza wyszukiwana jest w Google. Trzeci określa średnią tego, jak często dana fraza wyszukiwana była w ciągu 12 miesięcy.
Trzecim sposobem na skuteczny dobór słów kluczowych to zbadanie konkurencji. Szukając fraz niszowych, należy skupić się na tym, aby wybrać takie, które nie mają jeszcze dużej konkurencji. Warto więc przeanalizować konkurencyjne strony, zwracając szczególną uwagę na backlinks, czyli te linki, które odsyłają do strony konkurencji, a tu najważniejsze są same anchory.

050-695

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Informacje biznesowe
CyberChimps