Jak sprawdzić pracownika?

biznesSzukając odpowiedniego pracownika zazwyczaj nie wystarczają nam tylko jego kwalifikacje. Boimy się, że trafimy na kogoś nieuczciwego, kto nie będzie działał na korzyść naszej firmy. Sprawdzenie takiej osoby nie jest zadaniem łatwym. Często tak naprawdę nie mamy pojęcia kto kryje się za skrupulatnie napisanym CV. Jak zapewnić sobie choć odrobinę informacji o danej osobie by nie przyjmować do pracy kota w worku?

Na pierwszy ogień powinniśmy zawsze sprawdzić dokumenty aplikacyjne danego kandydata. To czy napisał on prawdę w CV dowiemy się szybko podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Możemy wówczas zweryfikować np. jego znajomość danego języka czy obsługi komputera. Ponadto zawsze warto popytać o wspomniane w dokumentach miejsca pracy. W ten sposób ocenimy pracownika.

Bywa bowiem, że niektóre osoby chcąc mieć lepsze doświadczenie w pracy dopisują sobie jakieś miejsca zatrudnienia. Jeśli zatem kandydat niewiele potrafi nam opowiedzieć o swoim ostatnim stanowisku pracy, marce firmy to należy poważnie zastanowić się na jego autentycznością. Oczywiście najlepszą sytuacją jest taka, w której od potencjalnego pracownika otrzymujemy dokumentację dotyczącą kwalifikacji i uprawnień. Każdy pracodawca ma obowiązek dostarczenia pracownikowi takich dokumentów. Potwierdza to bowiem w znacząco wiarygodność kandydata i potwierdza jego umiejętności.

Niekiedy niezbędne są także badania lekarskie oraz psychologiczne, które poświadczają o braku przeciwwskazań do wykonywania danej pracy. Jeśli kandydat ma problem z uzyskaniem jakichkolwiek z tych dokumentów powinniśmy być poważnie zaniepokojeni jego kandydaturą.

rozmowa o prace
Każdy pracodawca, którego miejsce pracy opuszczamy powinien wystawić nam referencje. Takie referencje posiadają nazwę firmy, zajmowane wcześniej stanowisko pracy i wreszcie najważniejsze ocenę pracownika. Jeśli pracodawca nie wystawił takich referencji możemy zgłosić się do niego osobiście i po prostu o nie poprosić. Pamiętajmy o tym, ponieważ nie ma chyba bardziej wiarygodnego źródła o kandydacie.

Pracodawcy coraz częściej posiłkują się Internetem w celu wyszukania jakiejś ciekawej informacji o kandydacie. Warto wiedzieć, że przeglądane są nasze profile na portalach społecznościowych. Ciekawe informacje można także wyszukać na portalach branżowych, na których pracownicy wystawiają swoje kandydatury.

Wreszcie jeśli zależy nam na jeszcze dokładniejszych informacjach możemy zgłosić się do specjalistów. Istnieją specjalne firmy, które albo mają bazę sprawdzonych przez nich osób, które warto polecić lub pomagają w sprawdzeniu informacji o tych osobach.
Zazwyczaj za taką usługę niestety trzeba zapłacić, ale gwarancja znalezienia kogoś naprawdę zaufanego jest chyba największa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Informacje biznesowe
CyberChimps