Jak wybrać siedzibę dla firmy?

Siedziba dla przedsiębiorstwa jest jak gniazdo dla orłów – musi być solidna, wygodna i dobrze zlokalizowana. Jakie czynniki wziąć pod uwagę decydując się na konkretne miejsce?


Lokalizacja musi być dostosowana do potrzeb zarówno pracowników jak i klientów. Dlatego trzeba dokładnie przemyśleć takie elementy jak: odległość od centrum miasta, dojazd komunikacją publiczną, miejsca parkingowe, odległość od partnerów biznesowych oraz kontrahentów, dostęp do potencjalnych klientów. Jednak czasami umiejscowienie firmy w mieście nie zawsze jest strzałem w dziesiątkę. Czasami bar przy ruchliwej drodze zarobi więcej niż taki w ścisłym centrum, gdzie konkurencja jest naprawdę duża.

Charakter działalności gospodarczej w dużej mierze narzuca wybór. Jeśli funkcjonowanie firmy wiąże się ze stałym, osobistym kontaktem z klientem, to pomieszczenie powinno być zoptymalizowane pod tym kątem. Dla klienta nie liczy się sama usługa czy towar, ale cała otoczka z nim związana. Dlatego ważne jest, aby siedziba była wygodna i schludna. Natomiast jeżeli głównym motorem napędowym są pracownicy, to również w interesie pracodawcy jest zapewnienie im jak najlepszych warunków pracy. To nie tylko kwestia przepisów bhp, ale faktu, że w dobrych warunkach efektywność pracy rośnie.

W niektórych branżach kluczową rolę odgrywa prestiż. Każdemu prawnikowi i lekarzowi (jak i wielu innym profesjonalistom) zależy na tym, aby być dobrze postrzeganym zarówno w swoim środowisku jak i wśród klientów/pacjentów. Dlatego biuro w oszklonym wieżowcu będzie lepiej postrzegane niż przyjmowanie interesantów w wydzielonej części mieszkania prywatnego. Niektórym przedsiębiorcom zależy na dobrym wizerunku i wygodzie, ale nie mają ku temu środków finansowych, dlatego decydują się na skorzystanie z wirtualnego biura. Warszawa i inne duże miasta są bardzo konkurencyjnym i wymagającym rynkiem. Utrzymanie siedziby w takim miejscu jest bardzo drogie w porównaniu z mniejszymi miejscowościami. To główny powód, dla którego właściciele firm rejestrują swoje działalności wirtualnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Informacje biznesowe
CyberChimps