Jak zarabiać na Facebooku

Skoro w Polsce Facebook ma ponad dziesięć milionów użytkowników, a na całym świecie jest ich ponad miliard, to trudno się dziwić, że firmy coraz częściej wykorzystują ten potencjał do tego, by zwiększać swoje dochody, wykorzystując go jako dodatkowy kanał sprzedaży. Czy da radę na tym zarabiać i jak to zrobić?

Różne twarze sukcesu

Na łamach portalu Infor.pl przypomniano, że E-commerce polega na tym, że potencjał Facebooka wykorzystuje się bezpośrednio właśnie do zwiększania zysków, właśnie jako dodatkowy kanał sprzedaży usług i produktów. Można to robić na kilka sposobów, chociażby poprzez bezpośrednie prowadzenie na swoim profilu sprzedaży.

O naturalnych predyspozycjach pracownika

Można również bezpośrednio zintegrować z firmowym Facebookowym profilem sklep internetowy. Firmy mogą też używać tego portalu społecznościowego po by, by prezentować swoje usługi i produkty. W ten sposób wychodzi się naprzeciwko opinii, że Facebook nie jest platformą o charakterze komercyjnym, tylko towarzyskim. Co ciekawe, początkowo polecano go jako kanał sprzedaży firmom związanym z show-biznesem. Oczywiście stopniowo zaczęło się to zmieniać. Przykładowo aż czterdzieści procent przychodów producenta gier Zynga pochodzi właśnie z Facebooka). Firmy przekonuje do takich działań argument o możliwości taniej promocji wśród dużej liczby potencjalnych klientów. Szczególnie, że użytkownicy dostają możliwość skorzystania ze specjalnych aplikacji, które ułatwiają założenie własnego internetowego sklepu

 

. zdalna praca

Na łamach Infor.pl dodano, że są one dostępne zarówno na koncie zwykłego użytkownika, jak i w panelu administratora, będąc gotowym ramami sklepów. Skorzystać można zarówno z darmowych skromnych aplikacji, jak i tych większych, które są dostępne na zasadzie dzierżawy. Niestety, przez Facebooka zostaje narzucony wygląd sklepu, a użytkownicy mogą modyfikować go tylko w małym stopniu. Problem polega na tym, że obecnie nie ma jeszcze aplikacji dostępnych w języku polskim. Infor przypomina, że firmy mogą skorzystać z różnego rodzaju skryptów. Małe sklepy zadowoli aplikacja Payvment E-Commerce Store Front. W takim sklepie można wybrać formę wysyłki, stawkę podatkową i walutę, ale z drugiej strony brakuje w nim podkategorii i profesjonalnych narzędzi edycyjnych. Dodatkowo wygląd sklepu jest podobny do designu Facebooka, co nie wszystkim musi się podobać. Wiele sklepów wykorzystuje również popularną polską aplikację FBShop, która jest jednak przeznaczona z myślą o sprzedaży niszowych produktów bądź o amatorach. Do zintegrowania sklepu internetowego z Facebookiem służą takie aplikacje jak Magneto, Shopify czy BeeShopy, a to pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, bo nie trzeba ponownie dodawać asortymentu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Informacje biznesowe
CyberChimps