Kilka słów o CEIDG-1

FormularzeKażdy kto chce założyć własną firmę musi liczyć się z formalnościami. Na szczęście od czasu powstania Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej rejestracja jest prostsza i można jej dokonać online lub w swoim urzędzie gminy.

Podczas rejestracji należy złożyć formularz CEIDG-1. Oprócz wpisu do CEIDG pozwala on m.in. na złożenie oświadczenia o wyborze formy opodatkowania, zgłosić dane płatnika ZUS  czy wypełnienie wniosku o wydanie numeru REGON.

Aby prawidłowo wypełnić wniosek CEIDG-1 należy pamiętać o kilku rzeczach. Po pierwsze, formularz wypełnia się w wersji elektronicznej. Wiąże się to z ułatwieniami w postaci dostosowywania kolejnych pól do danych już wprowadzonych, a także w sprawdzaniu poprawności wpisywanych danych.

We wniosku umieszcza się przede wszystkim dane osobowe, dane dotyczące przyszłej działalności, NIP i PESEL. Oprócz tego należy też wybrać formę opodatkowania i zaznaczyć jaką działalność chce się rozpocząć.

Istnieją trzy sposoby złożenia wniosku do urzędu. Formularz można opatrzyć podpisem elektronicznym. To oznacza, że sprawę wypełnienia i złożenia wniosku można załatwić siedząc wygodnie w domu. W przypadku nie posiadania podpisu elektronicznego formularz należy wydrukować, ręcznie podpisać i zanieść do właściwego Urzędu Gminy. Formularz można też otrzymać od pracownika Urzędu, który później sam wprowadzi dane do systemu. Ostatnim wyjściem jest stworzenie „profilu zaufanego”, który należy raz potwierdzić w punkcie potwierdzenia, aby móc później wysyłać i aktualizować formularze bez wychodzenia z domu.

Aby wypełnić formularz online należy wejść na stronę firma.gov.pl, a profil zaufany utworzyć można na stronie epuap.gov.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Informacje biznesowe
CyberChimps