Marketing: podziały i zakres działań

Handel aktywny, który wychodzi naprzeciw potrzeb klienta i zajmuje się analizą rynką, próbą odpowiedzi na pytania, czego oczekują potencjalni odbiorcy, nabywcy naszego towaru czy usługi. W marketingu ważne jest też kreowanie nowych potrzeb i jak najefektywniejsze ich zaspokajanie.

Najważniejszym elementem biznesu jest świadomość, iż klient stanowi najistotniejszy element całego układu. Gdy nie ma klientów, przedsiębiorstwo traci rację bytu, jego istnienie niczemu nie służy. Obecność klientów, reagujących na propozycje przedsiębiorstwa, gwarantuje zysk dla właścicieli firmy oraz płynność finansową, utrzymanie pracowników, aktywność działalności gospodarczej, budowanie stabilnego wizerunku marki.  Badanie rynku to także zadanie dla speców od marketingu.

Ustalenie ram cenowych, określenie grupy odbiorczej, zaplanowanie kampanii reklamowej i wyciąganie wniosków ze wszelkich podjętych kroków biznesowych – oto wyzwania tej branży! Weźmy przykład wirtualnego biura, które dopiero wchodzi na arenę handlową. Chce zaistnieć w danym mieście, województwie, zatrudnia więc marketingowców, mających zweryfikować zainteresowanie ewentualnych klientów. Po szeregu analiz, okazuje się, że w danym regionie istnieje zapotrzebowanie na prowadzenie centrum biznesowego, udostępniającego mniejszym firmom przestrzeń do działań zawodowych. Chodzi o wynajem sal konferencyjnych, o prowadzenie call center, korespondencji i całego działu obsługi. Łącznie z miejscem służącym do przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych, testów, spotkań biznesowych. W wielkim biurowcu jest to możliwe!

W języku naukowym marketing definiowany jest jako: wynajdywanie, pobudzanie, zaspokajanie potrzeb podmiotów gospodarczych. W ramach działań biznesowych wyróżnia się: odnajdywanie, ocenianie możliwości rynkowych, prowadzących do zaspokojenia  potrzeb określonych nabywców, a także dokładne ustalenie – dookreślenie tych potrzeb. W oparciu o tę wiedzę opracowuje się strategię rozwoju plus dystrybucję towarów. Precyzuje się również cenę oraz formę promocji, jak również programuje formę reklamy czy sposób niesienia informacji o produkcie: poprzez marketing wirusowy, product placement, marketing szeptany, pozycjonowanie w sieci, billboardy i ulotki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Informacje biznesowe
CyberChimps